Total Pageviews

Saturday 22 September 2012

1st Time Accident

arrrgghhhh ...sakit kot. Inilah padahnya bila dok sedap merempit dengan 125 sangat sampai lupa yang motor tue cuma ada break depan je. Tapi, percayalah yang hari tue memang Hari Kemalangan Sedunia. Hahahaa ..before aku accident aku dah saksikan 2 accident. Ceritanya begini.

Dok sedap pulas minyak dalam hujan yang renyai-renyai aku masih wat dek je. Tak ambil kisah langsung bahaya ke tidak ke, yang penting aku sampai umah dengan kadar segera. Bukan ada pape pun kat umah, saja je nak balik awal nak tengok berapa jam boleh sampai umah dari KL - Jengka ...

Di highway Karak. ada perasan side belah sana ada 1 accident kereta dah masuk longkang. Terperasaan jugak dia ni accident dengan sape ? then, teruskan perjalanan tak lama kemudian perasaan sebuah lagi kereta dah ada dalam longkang. Yang ni pun rasanya macam baru lagi, pun sama dia accident dengan sapa? tak dapat dikesan ..dan yang kali ini pulak jalan yang agak bengkok buatkan aku terkejut ada 1 lagi accident ..dia langgar divider ..perghh terkejut aku ..sampai aku break mengejut. dah la break cuma ada break depan je ..makk aiii .. agak mengelongsor juga la aku lebih kurang jarangnya sebuanh kereta. Jadi stuntman sekejap .. nnasib still ingat Allah lagi ,..terus bangun dok wat muka selamber ambil motor tolak ke tepi... 1 family yang baru accident tadi pun agak terkejut dengan accident aku ni.. mesti diorang pikir ..pe hal mamat ni jatuh tiba-tiba ...malunyaa la rasa ..orang lain accident ..aku pula pergi tambah satu lagi accident kat situ. yang menarik kereta-kereta yang kat belakang aku tadi yang tak saksikan aku jatuh tadi ingat aku accident dengan kereta tue..padahal tak de kena mengena pun ..silap aku sendiri. hehee.

Dengan muka selamba aku blah terus dari situ. Dah tak check pape dah yang penting aku pergi dari situ..malu-malu...nasib motor tue tak de pape ...kalau tidak merana gak la..nak balik and nak menjawab kat member coz tue motor dia. addeeii...1 lagi accident yang berlaku bila aku exit Chenor and lepas je dari tol tue, kiranya sim[ang masuk tol la..ada accident lagi lori bawa tembikai dengan dak motor ex5 ..teruk gak budak tue..aku tak berhenti aku teruskan perjalanan pulang ke kampung. giler nak berhenti aku pun baru accident..huhuu ..malam tue terus g Kuantan umah akak ..tak sangka kat kuantan pun ada 2 accident lagi ..mak aaii ..itu la yang aku cakap tadi ..adakah hari tue Hari Kemalangan Sedunia ..? tp, Alhamdulillah aku selamat..motor takde pape..aku cuma luka kat lutut sebesar duit syiling 50sen yang lama ..duit 50sen yang latest ni kan dah kecik. tp, sehingga ke hari ni ..lutut ni tak baik lagi. tak tahu la berapa lama. aku cuma guna Dettol je. lom try ubat lain lagi.

Please..give suggestion to me ..nak guna ubat or minyak apa yang dapat pulih cepat... ~~

No comments:

Post a Comment