Total Pageviews

Monday 14 May 2012

Study Mathematic III

Penat ...!!!!
Itu ayat pertama yang keluar .hehee..Begitu la dunia student yang mana ada ketika senang dan ada pula ketika  susah sehingga hendak mengalirkan air mata. Pernah anda terasa nak menangis apabila anda tidak dapat menjawab soalan? Betapa peritnya keadaan itu. Mata dah naik lebam dek sepanjang masa melihat buku, nota, semuanya berkaitan angka. Esok pula paper nya. Esok juga adalah exam terakhir. Alhamdulillah... semoga semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan.

Sebahagian besar pelajar selalunya study berapa lama dalam sehari? Kadang-kadang saya kurang faham mengenai perkataan Study Smart. Susah juga nak dapat lakukan itu. melainkan kita budak sekolah yang mana sebelum exam SPM or PMR ada kursus-kursus motivasi tertentu nak suruh pelajar study smart. Tapi, bila dah peringkat Universiti ni kita la kena bijak dengan sendirinya. Maklumlah sudah tahap Universiti pemikiran pun kenalah lebih tajam dan peka terhadap persekitaran.

Ada sebahagian student kini lebih suka study overnite. study..study..study.. bolehkah begitu? study sambil bertemankan Facebook di hadapan. Pernah anda lakukan? Kalau ditanya pada saya. sejujurnya saya akan menjawab. "Ya" heheheee. Kesannya sangatlah teruk, payah, sukar, letih ...mata itu lebih suka ke arah FB ..Why? Tell me why ....problem tue datang dari kita laa..kan ..kan..kan ..

1 comment:

  1. hehehe
    study depan facebook pernah
    study guna facebook pun pernah
    :)

    ReplyDelete